Du vet inte vad du har, men om jag drar får du se vad du inte har kvar.

Är jag den ända som stör mig på avundsjuka människor? Människor som aldrig litar på dig? Människor som aldrig uppskattar det du gör? Människor som alltid vill ha mer? Människor som tar dig förgivet.
Orkar inte med alla dessa jävla jobbiga människor, är det nån mer än jag som ger vänner om och om igen men inte får tillbaka ett skit?
Vänner som bara vill ha mer och mer och sen blir sur för man ej ger tillräckligt och inte uppskattar att man är en äkta vän som finns där jämt?
Har vänner som bara blir vän med dina vänner, alltså förlåt jag vet att det är bra när ens vänner kommer överens och sånt men alltså när de väljer varandra framför mig när de inte känner varandra?
Vänner som blir avundsjuk så fort man har fler vänner än just h*n?
Och de som kommer till dig i kriser och sedan lämnar dig, som om det var en självklarhet att du alltid finns där?

Snälla svara, känner mig som en idiot i ett nötskal! Är det bara jag som blir så trött så jag kan spy av sånahär människor?
Vet seriöst inte vad jag ska ta mig till, älskar alla mina vänner men alla, srsly ALLA är på något utav dessa sätt och jag står ej ut.
Ska iallafall inte låta mig utnyttjas utav folk längre, jag ska inte vara någon man bara tar förgivet och sen kastar bort som skit.
Jag ska börja säga ifrån och om de sen blir sura och får nån sorts anfall så är det bara skitvänner, inget att ha eller hur? Sånt kan man bara kasta bort?
Åhh kan någon snälla svara mig? Ge mig kritik någonting bara? Tänker jag helt fel eller ligger det något i det jag säger?
Ha en mysig kväll puss!♥



Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt! håller med dig

2012-01-13 @ 20:39:23
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska säga precis det du skriver nu, alltså vad du tycker/känner, till dom personerna som tar dig för mycket på givet eller förutsätter att du är deras andrahandsval som dom kan komma till när det passar dom. Ingen människa förtjänar att bli behandlad illa på något sätt, så säg det till dom som någon gång sårar dig eller gör någonting som du inte tycker om, men säg det utan att bli arg. Och kom ihåg att det finns ingen som är helt perfekt, inte ens du behandlar dina vänner och andra som du känner helt rätt, för du vet ju inte om du sårar andra ibland, om du förstod vad jag menade med det..? Jag menar ingenting illa nu, det för du inte tro. Men som sagt, varken du eller dina vänner vet exakt vad som sårar den andre, och alla gör självklart misstag! Om du tänker efter så har nog du också sårat någon.(Och ja, jag vill vara anonym). Kram på dig Tilde! :)

2012-01-13 @ 21:16:35
Postat av: Magda

Hej Tilde!

Vad jag har läst så verkar du ha de tufft,ibland lite tuffare och ibland lite enklare.

Men du skriver så otroligt smarta saker!

Du tar liksom orden ur min mun,de är helt sjukt!

Massa Cred till dig,du verkar vara en jätte snäll person och en super skön människa!

Alla behöver vi någon att prata med,även jag..

Men om du känner att du vill prata med någon som kanske förstår (hade/har fortfarande en tuff uppväxt med många ångest attacker,tider jag skurit mig,grinat så jag har haft ont i käkarna efter,saker som absolut ingen vet om.) så vill jag mer än gärna hjälpa till! Som sagt jag kommer nog känna igen mig i dig,och du känna igen dig i mig om jag bara får dela min historia!

Så om du vill får du gärna lägga till mig på facebook: Magda Grönberg Raimundo elller Maila: [email protected]

(skapade dock mail adressen vid 10 års ålder så..)

Kram!

2012-03-05 @ 11:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0