I’m insecure yeah I make mistakes, I’ll never be perfect.

Jag är så jävla förbannad just nu, eller det var fel ordval, jag är ledsen och mår dåligt.
Just nu sitter jag och kollar hur folk behandlar sig själva och varandra.
Det verkar som allt självförtroende har försvunnit ur denna generationen, iallafall om man kollar på internet man ser hur unga tjejer skriver att de är fula osv. Och sen att de flesta får massa elaka kommentarer överallt.
Och tro mig, de vi ser på bilder på fb, bloggar osv är inte allt personerna får höra.
Tänk att det finns så mycket mer, vi blir kallade ful, för smal, för tjock, för kort, för lång, för stor näsa, för liten näsa lalala överallt och det vi ser offentligt är bara 10% av allt.
Själv får jag alltid höra att jag är tjock, ful osv. Varje jävla dag får jag dessa kommentarer.
Ända sedan jag var liten, gick i 4an vägde under 20 kg har jag fått höra att jag e tjock.
Har ni sett hur jag såg ut innan eller? Och nu kallar ni mig tjock?! Får ont i hjärtat när jag vet hur jobbigt det är när man lever med såna kommentarer vardagligen, och mer ont gör det när jag vet att folk har det värre med sånt.
Lyssna jag är inte den bästa att säga detta för jag är inte nöjd, men ni måste vara stolta över era kroppar och utseenden!
Ni har säkert varit med om att ni ser någon bild på en super söt person som har nåt speciellt som man lägger märke till.
Vad som helst, det behöver inte vara något som klassas som vackert eller så men på just den personen är det skit fint.
Tänk så, ni har också något som andra ba DAMN och tappar hakan till, ni är fina allihopa!
Alla är vi speciella och det tycker jag vi ska vara glada över.
Så sluta trycka ner er själva och andra, jag vet hur det kan skada att höra kommentarer om vikt och utseende.
Ni ska få se, upp till bevis nu så ska vi se om ni kallar mig tjock igen..
Såhär såg jag ut under min barndom, från 6-10 år försvann jag när jag ställde mig i profil, så smal var jag fattar ni?
Och såhär ser jag ut nu och blir kallad tjock, jag vet att det är dåliga jemförelser eftersom jag var ett barn på bilden innan men ni förstår jag klassades som underviktig fram till för typ ett år sedan.
Jag har haft såna komplex över mina ben tex att jag försökt skära bort fett, samma på över armarna.
Förstår ni då hur mindfuckade vi gör denhär världen när vi ungdommar beter oss mot oss själva och varandra som vi gör?
Snälla för allas skull lägg ner.
Det är gulligt att vara den man är och vara stolt över det, sluta försöka ändra på er för någon annans skull.
Ha dehär som mål, istället för att gå upp/ner si och så många kilon ha som mål att kunna se sig i spegeln och le, påriktigt och vara glad. Tänk att kunna tycka man själv e fin.
Jobba upp det själv, tänk inte på andra det är din utseende likaså andras utseende inte är ditt, get the fuck off liksom..

Kul om någon orkade läsa allt dehär och fattar vad jag skriver haha.. Keep it up girls, var nöjda över era kroppar och fina ansikten!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2012-04-17 @ 23:15:14
Postat av: Aleksandra

Sjukt bra skrivet!

2012-04-17 @ 23:16:37
URL: http://kuungss.blogg.se/
Postat av: Sofie Gold

Så jävla sant, och så bra skrivet!

2012-04-18 @ 11:01:55
URL: http://www.nattstad.se/sofiegold
Postat av: anonym

jätte bra skrivet!' du är absolut inte tjock alls! du har ju värsta drömmkroppen. 100 tals tjejer skulle döda för ditt fina utseende! och du är absolur inte ful heller!

2012-04-18 @ 11:32:47
Postat av: kassandra

sofie, du är inte tjock. du har sjukt fin kropp. Man ska ha kött på benen. Come on bröst o rumpa, är sånt killar vill ha, något att ta på. bara fucking hundar som faller för ben.

2012-04-18 @ 15:08:49
Postat av: Tilde

jättebra skrivet!

2012-04-18 @ 18:09:16
URL: http://tildekjellberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fett fin leende <3 och fin blogg

:)

2012-04-29 @ 04:15:50
Postat av: Anonym

Fint :p

2012-04-29 @ 04:16:44
Postat av: Anonym

Bra sagt! Jag instämmer till 100 % med din åsikt och det är verkligen ett problem. Men det är inte konstigt att unga beter sig så med tanke på hur mycket all media påverkar dem. Hur många klädaffärer har inte pinnsmala modeller som ska "visa upp" sommarens nya bikinis? Redan där sätts ett ideal. Alla "Kom i Form" artiklar vi läser i veckotidningar säger med andra ord: man ska vara smal annars passar man inte in! Så länge du själv är nöjd ska inget annat få påverka hur du vill leva ditt liv och hur du vill se ut.

2012-05-07 @ 19:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0