Svar på frågor om asperger.

»Får man röra dig?
Vad fan är det för jävla fråga? Typ fördommar.se?
Nej men det är klart att jag klarar kroppslig kontakt, men det händer att jag får panik eller så om någon okänd kommer och vill skaka hand med mig.
Gillar ej att skaka hand med människor, vänner och bekanta går bra men vill helst känna personen.
»Vad har du för syndrom då som du har märkt av?
Alltså jag märker ej av det själv.. Och folk i min omgivning har ej heller lagt märke till det.
T ex mina vänner trodde först jag skojade när jag berättade, men jag är väldigt smart mitt IQ är över medel.
Jag känner varken sömn eller hunger vilket tydligen också beror på det eller nåt enligt min psykolog.
Det är så mycket mer som jag ej märker av. Ställ en mer rak fråga så kan jag svara bättre.
»Vad exakt är asperger?
En diagnos.
»Är du typ jätte noga med att komma i tid och svårt att läsa av männsikor och sånt?
Nej jag har svårt att passa tider och behöver hjälp med att skapa bra rutiner.
Jag kan läsa av människor om de är glada eller ledsna men om de är helt neutrala eller trötta så tror jag alltid att de är sura.
Så jag frågar alla väldigt ofta om de är arga/sura, det kan irritera folk men jag menar inget illa jag blir bara orolig.
»Jag tycker att, bara för att du fått en diagnos förändrar det inte vem du är. 
Om folk får någon annan uppfattning av dig bara för dina diagnoser är dom idioter.
Jag tycker som du!!
Det är bara att fråga mer om ni undrar pusspuss!


Kommentarer
Postat av: erika

när fick du reda på att du hade aspberger?

2011-12-26 @ 21:30:45
Postat av: Vilma

bara för att du har den diagnosen ser inte jag på dig annorlunda, du är fortfarande samma söta tilde :)

just sayin!♥

2011-12-27 @ 03:05:38
URL: http://vilmaingemarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0